středa 12. prosince 2007

Polární záře přes půl oblohy nad Hvanneyri!

12.12.

Je večer a tak si říkám, že bych mohl jít udělat pár nočních fotek Hvanneyri. Takže beru foťák, stativ a vyrážím do tmy. Venku je oproti včerejším – 8 C subjektivně tepleji a tak pevným krokem mířím do centra této univerzitní malovesnice. Přecházím přes silnici a najednou se pěkně sklouznu a hele, ono přece jenom mrzne! Tak se alespoň zhlédnu v ledovém zrcadle na silnici:), tentokrát to za moc nestojí, jen asi milimetr ledu, ale zase krásně hladkého! Tučnáčími kroky se blížím k domu kde bydlí pan rektor a kde je zároveň docela slušně vybavená knihovna. Fotím si krásně osvětlený kostelík s Vánočním stromečkem, který má sice jen asi 3 metry, ale i tak je řádně přikurtován, aby v místních šílených poryvech větru neodlétl někam do fjordu.

Najednou je černá obloha o něco světlejší, no jooo to zase asi přicházejí mraky, ale ona světlá stále víc a ještě k tomu do zelena. Teď už je mi jasné, že mám po dlouhé době štěstí na severský fenomén, polární záři. Zběsile fotím a zároveň koukám do jemně zeleného nebe.

Jsem kousek od místního hřbitova a dokonce i tam zasáhla Vánoční výzdoba, nebožtíkům přibylo k obvyklým kamenným a dřevěným křížkům pár plastových a barevně osvětlených. Z dálky sice celý hřbitov připomíná práh letištní dráhy v noci, ale zblízka to překvapivě vypadá zajímavě. No ostatně to můžete posoudit sami, co na to říkají obyvatelé hřbitova netuším.



Ve škole mě po včerejší relativně jednoduché zkoušce čeká už jenom předlouhý a komplikovaný úkol v ArcGisu na předmět GIS a poslední zkouška z předmětu islandsky tajemně pojmenovaném Loftmyndatúlkun og fjarkönnun, což mi bylo přeloženo jako Airphoto Interpretation and Remote Sensing. Takže mám rozhodně o zábavu postaráno, jen doufám, že Sigmar (profesor Metúsalemsson) poslal do školy literaturu v angličtině....


PS: Tak tuhletu obludku jsme měli dneska k obědu!

Žádné komentáře: